Ενημερωτικό ταξίδι σε νέες και σχετικά άγνωστες αναρριχητικές διαδρομές βράχου αλλά και χειμερινές. Από το αρχείο μου.

Και το ταξίδι συνεχίζεται με άλλη μια νέα διαδρομή στις ορθοπλαγιές της Τύμφης…

Διαδρομή "Άνοιξη", Ανατολικές ορθοπλαγιές Αστράκας, Πιλιέ "Ουράνιο Τόξο".

Με κάποιους φίλους είχαμε κανονίσει μία μάζωξη στον Τσούρλιακα Γρεβενών για την πρωτομαγιά! Κάποιοι θα σκαρφαλώνανε, κάποιοι θα περπατάγανε κάποιοι θα κάνανε ποδήλατο, αλλά σίγουρα όλοι θα ψήναμε την μέρα της πρωτομαγιάς! Θα ήταν η πρώτη μας φορά εκεί, αλλά το γνωρίζαμε το μέρος οι περισσότεροι από εμάς «εξ’ αποστάσεως».

Η χάραξη και τα βασικά στοιχεία της διαδρομής.
Η τεχνική περιγραφή της διαδρομής.
Τέλος πάντων, εν όψει και επί τη ευκαιρία αυτής της εκδρομής, εγώ με τον Παύλο Τσιαντό φύγαμε από Λάρισα για την Γκαμήλα, 4 μέρες πριν, για να επιχειρήσουμε μία νέα αναρριχητική διαδρομή στον πύργο του «Ουράνιου τόξου» στις ανατολικές πλαγιές της Αστράκας. Ήταν ένας στόχος που περίμενε την ώρα του. Η γραμμή της διαδρομής ήταν χαραγμένη νοερά πάνω στην ορθοπλαγιά από προηγούμενες φορές που είχαμε βρεθεί εκεί.

Από Μικρό Πάπιγγο για επάνω με όλη την
προίκα στην πλάτη, με φόντο τους
πύργους του Πάπιγγου!
Από Μικρό Πάπιγγο για επάνω
με
όλη την προίκα στην πλάτη!
Μαζί με Pavlos Tsiantos

Στις 25 / 4 / 92 αφήσαμε το μικρό Πάπιγγο με πολύ βαριά σακίδια για την βάση της ορθοπλαγιάς, όπου και φτάσαμε μετά από 4 περίπου ώρες ανάβασης. Φτιάξαμε τα γιατάκια μας για την διανυκτέρευση στην βάση του πύργου. Δεν κουβαλάγαμε αντίσκηνα γιατί το βάρος ήταν ήδη μεγάλο με όλα τα αναρριχητικά σιδερικά (πάντα όταν πας για άνοιγμα νέας διαδρομής – άγνωστο πεδίο - παίρνεις περισσότερα από αυτά που ίσως χρειαστείς για να είσαι καλυμμένος), τρόφιμα, μαγειρικά κ.λ.π. Οπότε μείναμε δύο νύχτες (μία πριν την διαδρομή και μία μετά) στο ξενοδοχείο «Τα αστέρια»… Παρ’ ότι το βουνό κρατούσε ακόμη χιόνια, ο καιρός και οι θερμοκρασίες ήταν μια χαρά…

Επειδή είχαμε 2-3 ώρες φως πριν σκοτεινιάσει, ξεκινήσαμε την πρώτη σχοινιά για εξοικείωση με τον βράχο αλλά και εξοικονόμηση χρόνου. Από το σημείο που φτάσαμε κατεβήκαμε ραπέλ για φαΐ και ύπνο.

Το πιο επίπεδο σημείο που μπορέσαμε να βρούμε στην
βάση της ορθοπλαγιάς για την διανυκτέρευση.
Μαζί με Pavlos Tsiantos
Ξεκινώντας την πρώτη σχοινιά.

Την επόμενη το πρωί «ζουμάραμε» στο φιξαρισμένο σχοινί για να συνεχίσουμε την διαδρομή, την οποία τελειώσαμε μετά από 6 σχοινιές και μίας γεμάτης μέρας ωραίου σκαρφαλώματος με το ανεπανάληπτο συναίσθημα της αυθεντικής μοναδικότητας, ανοίγοντας νέα διαδρομή και ορίζοντες! Και το πιο ωραίο; Μόνοι στο βουνό! Δεν υπήρχε άλλη ψυχή αυτές τις μέρες εκεί! Όλο το βουνό δικό μας! Όλες οι υπέροχες εικόνες κατά-δικές μας! Εντάξει, ακούγεται εγωιστικό, αλλά δεν κάναμε κάτι κακό για να το πετύχουμε… Μας έκατσε και το απολαύσαμε δεόντως…

Πλησιάζοντας το τέλος της 1ης σχοινιάς. Μαζί με Pavlos Tsiantos

Πλησιάζοντας το τέλος της 1ης σχοινιάς.
Μαζί με
Pavlos Tsiantos

Βέβαια, είχαμε μία επεισοδιακή επιστροφή στην βάση. Τα ραπέλ επιστροφής γινόταν από το πίσω μέρος του πύργου όπου υπήρχαν ήδη τα καρφιά και οι αγκυρώσεις – στον πύργο υπήρχαν και 2 άλλες παλαιότερες διαδρομές, οπότε ο «δρόμος» της επιστροφής ήταν ήδη «καρφωμένος» - και κατά την κατάβασή μας από εκεί, λόγω των ανεβασμένων θερμοκρασιών και ιδιαίτερα της απογευματινής / βραδινής ώρας, τα χιόνια έλιωναν έντονα με αποτέλεσμα πυκνή λιθόπτωση από τις πιο πάνω ορθοπλαγιές.
Πλησιάζοντας το τέλος της 1ης σχοινιάς,
από άλλη γωνία.
Μαζί με Pavlos Tsiantos
Βαλλόμασταν από έναν αόρατο εχθρό, με τις πέτρες να περνούν σφυρίζοντας δίπλα μας. Κάποιες φορ
Στο ρελέ της 4ης σχοινιάς.
ές κινδυνέψαμε πραγματικά, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο από το να ευχόμαστε για το καλύτερο. Το καλύτερο έγινε και ο ζεστός καφές και το γεύμα στην βάση ήταν το κάτι άλλο!... Και το όνομα αυτής, «Άνοιξη», αφού σε 4 μέρες θα γιορτάζαμε την Πρωτομαγιά!

Την επομένη το πρωί, μετά από έναν τέλειο ύπνο, φτιάξαμε σακίδια και βουρ για κάτω. Είχαμε να κάνουμε ένα ταξίδι μέσα από τα βουνά της βόρειας Πίνδου, σε άσχημους δασικούς δρόμους μέχρι την Σαμαρίνα και από εκεί στον Τσούρλιακα για την συνάντηση με τους υπόλοιπους που θα έρχονταν εκεί από Λάρισα! Αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία!

Στην 4η σχοινιά.

Τελευταία σχοινιά, κοντά στην
έξοδο.

Στην κορφή! Πίσω δεξιά η κορφή Γκαμήλα Ι και αριστερά ο Πλόσκος!
Αυτή η στιγμή αξίζει πολλά!!

Στην κορφή! Μαζί με Pavlos Tsiantos

Την άλλη μέρα το πρωί μετά από έναν τέλειο ύπνο, απολαμβάνουμε τον καφέ σε υπέροχη μέρα, πριν τα μαζέψουμε για κάτω! — μαζί με Pavlos Tsiantos